dinsdag 29 december 2009

meervoudige intelligentie, innovatie

In de 4 weken stage moet ik iets vernieuwend brengen op de stage school.En dit onderzoeken.

Het project van de school is milieu op school.
Ik heb van de hogeschool de opdracht gekregen om iets te doen rond meervoudige intelligentie. Daarom wil ik iets doen rond de verschillende soorten intelligentie binnen milieu op school.

Ik ben op zoek wat ik precies ga doen?

In de klas rekening houden met de verschillende soorten intelligenties tijdens het hoekenwerk en in de activiteiten de didactische structuren toepassen.
per leeftijd de didactische structuren uitproberen en deze eventueel aanpassen per leeftijd.

Software materiaal maken binnen het project waarbij de verschillende soorten intelligenties aanbod komen, met differentiatie.

Een meervoudige intelligentie tuin maken ingekleed binnen het mos project. De meeste materialen kunnen samen met de kinderen gemaakt worden.
de inhoud kan veranderd worden naargelang het project.

Gezelschapspel ontwerpen en maken binnen het mos project waarbij alle soorten intelligenties aanbod komen.

Hoe kan je met meervoudige intelligentie werken bij peuters.
en wat kan je bij bepaalde didactische structuren aanpassen zodat je dit ook bij peuters kunt gebruiken. (of hoever kan je gaan bij peuters...)

Ik moet een keuze maken, ik kan niet alles doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten